Kilka pytań na początek.

Moderatorzy: Pleechu, Cahir

Postprzez bigees » 2008-04-24, 18:39

czy wszystkie supporty dolacza sie do postaci, czy tylko attachmenty?
Avatar użytkownika
bigees
High Priest
High Priest
 
Posty: 132
Dołączył(a): 2008-04-16, 10:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Cahir » 2008-04-24, 18:43

Hmm..na supporcie jest zazwyczaj napisane gdzie się go dołącza. bo anwet atachemnty nie zawsze lądują na characterach,bo mogą na story czy na domenie. Jak nic nie jest na nich napisane specjalnie,ukąłda sie je po prostu z boku na stole.
Obrazek

Camilla: You, sir, should unmask.
Stranger: Indeed?
Camilla: Indeed it's time. We have all laid aside disguise but you.
Stranger: I wear no mask
Camilla (Terrified aside to Cassilda): No mask? No mask!

The King in Yellow, Act I, Scene 2


Obrazek
Avatar użytkownika
Cahir
Elder Thing
Elder Thing
 
Posty: 1932
Dołączył(a): 2007-03-05, 22:07
Lokalizacja: Vratislavia

Postprzez bigees » 2008-04-29, 17:35

czy po przydzieleniu postaci do historii, sa one do niej "przywiazne" az do czasu jej rozstrzygniecia, czy na koniec kazdej tury sie "odwiazuja"? a czy moza postac "przywiazana" do historii przenosic do innej historii?
Avatar użytkownika
bigees
High Priest
High Priest
 
Posty: 132
Dołączył(a): 2008-04-16, 10:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez CallOfMegiddo » 2008-04-29, 17:41

Postac przywiazana nie moze sie ruszyc ze story, chyba ze jakas karta odpowiednio zadziala np. On The Lam, Noises of the hills, rum runner, fugitive, koth, sa przywiazane w trakcie calego czasu rozstrzygania story i po jej rozstrzygnieciu, odcommitowanie (odlaczenie) od story jest rownoznaczne z koncem tury
Avatar użytkownika
CallOfMegiddo
Servitor
Servitor
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2007-04-11, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Postprzez puryt » 2008-04-29, 20:49

CallOfMegiddo napisał(a):odcommitowanie (odlaczenie) od story jest rownoznaczne z koncem tury

na pewno?

przecież jak odkomitujemy postacie, a żadna story nei zostala zdobyta, to mozna wykonywac akcje, takze to chyba nie jest koniec tury. (chociaz z reguly, w praktyce, malo kto uzywa akcji po rozpatrzneiu historii i tura faktycznie konczy sie odkomitowaniem)
puryt
Ancient One
Ancient One
 
Posty: 639
Dołączył(a): 2007-03-07, 14:23

Postprzez bigees » 2008-04-29, 20:55

to w koncu mozna odlaczac te postaci z wlasnej woli, czy nie?
Avatar użytkownika
bigees
High Priest
High Priest
 
Posty: 132
Dołączył(a): 2008-04-16, 10:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez CallOfMegiddo » 2008-04-29, 21:47

puryt napisał(a):
CallOfMegiddo napisał(a):odcommitowanie (odlaczenie) od story jest rownoznaczne z koncem tury

na pewno?

przecież jak odkomitujemy postacie, a żadna story nei zostala zdobyta, to mozna wykonywac akcje, takze to chyba nie jest koniec tury. (chociaz z reguly, w praktyce, malo kto uzywa akcji po rozpatrzneiu historii i tura faktycznie konczy sie odkomitowaniem)

Przypomnij sobie zasady ;-) podczas zagrywania responsow do wynikow struggli i akcji po story postacie sa caly czas przylaczone do story.

Bigees
:arrow: po przylaczeniu postaci do story odlaczasz je wraz z koncem story phase (i jednoczesnie koncem Twojej tury) nie moze np. po przylaczeniu postaci zmienic zdanie i przylaczyc ta postac do innej story, chyba, ze zagrasz karte On the lam lub Noises of the hills, tak samo nie mozesz zmienic zdania i odlaczyc ja po przylaczeniu przed koncem story phase, chyba ze uzyjesz zdlonosci karty Koth
Avatar użytkownika
CallOfMegiddo
Servitor
Servitor
 
Posty: 425
Dołączył(a): 2007-04-11, 21:47
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bigees » 2008-04-29, 21:52

CallOfMegiddo napisał(a):po przylaczeniu postaci do story odlaczasz je wraz z koncem story phase (i jednoczesnie koncem Twojej tury) nie moze np. po przylaczeniu postaci zmienic zdanie i przylaczyc ta postac do innej story, chyba, ze zagrasz karte On the lam lub Noises of the hills, tak samo nie mozesz zmienic zdania i odlaczyc ja po przylaczeniu przed koncem story phase, chyba ze uzyjesz zdlonosci karty Koth


no to teraz kumam. bo wydawalo mi sie, ze raz przylaczona postac (poza przypadkami z uzyciem specjalnych kart) zostaje przy tej historii az do czasu jej rozwiazania (czyli nawet kilka tur).
Avatar użytkownika
bigees
High Priest
High Priest
 
Posty: 132
Dołączył(a): 2008-04-16, 10:59
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez k.a.r.p » 2008-05-27, 21:03

Pytanko.

Czy połączenie The Agency z Yog-Sothoth zdałoby egzamin czy nie bałdzo?
Avatar użytkownika
k.a.r.p
Professor
Professor
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2008-05-04, 21:23
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Krzychu 9 » 2008-05-27, 21:16

gralem kiedys ta talia i sprawdzala sie calkiem dobrze
Avatar użytkownika
Krzychu 9
Cultist
Cultist
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2007-04-10, 11:56
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez Elv » 2008-05-27, 21:26

http://www.cthulhu.yoyo.pl/viewtopic.php?t=360 pod tym linkiem masz przykład takowej talii mojego autorstwa, która w sumie do Decku Krzycha była bardzo podobna :roll:
Avatar użytkownika
Elv
Ancient One
Ancient One
 
Posty: 629
Dołączył(a): 2007-03-09, 14:45
Lokalizacja: Iłża

Postprzez k.a.r.p » 2008-05-27, 21:57

dzięki wielkie, właśnie czegoś takiego szukałem, generalnie troszeczkę mi zajmie zanim złożę coś porządnego ale w końcu złożę :-)
Avatar użytkownika
k.a.r.p
Professor
Professor
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2008-05-04, 21:23
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Jose » 2008-07-17, 18:44

tak sobie szukam szukam w necie i już się pogubiłem... czy karty ze wszystkich dodatków są ze sobą kompatybilne?

Typowo jakbym kupił Investigators Starter Deck, Mythos Starter Deck i Eldritch Edition starter Deck to czy można grać wszystkimi kartami czy tylko tymi do EE.

Jeśli ktoś mógłby wytłumaczyć wszystkie zawiłości w tych dodatkach byłbym wdzięczny bo nie wiem co na start kupić z wyżej wymienionych ;)
The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.
Avatar użytkownika
Jose
Scientist
Scientist
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2008-07-17, 16:35
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Cahir » 2008-07-17, 19:35

W tej chwili można grać kartami ze wszytskich dodatków i swobodnie je łączyć. Wyjątkiem są karty zbanowane, których liste znajdziesz w najnowszym FAQ 2.0 ( rip-off, karta do syndykatu z AE i obniżarki frakcyjne o koszcie 0 z eldritch edition)
Obrazek

Camilla: You, sir, should unmask.
Stranger: Indeed?
Camilla: Indeed it's time. We have all laid aside disguise but you.
Stranger: I wear no mask
Camilla (Terrified aside to Cassilda): No mask? No mask!

The King in Yellow, Act I, Scene 2


Obrazek
Avatar użytkownika
Cahir
Elder Thing
Elder Thing
 
Posty: 1932
Dołączył(a): 2007-03-05, 22:07
Lokalizacja: Vratislavia

Postprzez Jose » 2008-07-19, 09:28

dzięki. :-)

Co poradzicie kupić na początek dla dwóch osób (jaki rodzaj startera/boostery). Raczej będziemy podchodzić do tego funowo i rzadko kiedy będę miał okazję grać z innymi ludźmi. zakładając, że chciałbym grać frakcją cthulhu i jakąś drugą żeby mieć szanse swobodnie wypełniać historie ;-) :-)
The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.
Avatar użytkownika
Jose
Scientist
Scientist
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2008-07-17, 16:35
Lokalizacja: Toruń

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Call of Cthulhu LCG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron